Nenechávajte si objednávku darčekov na poslednú chvíľu. Využite teraz zľavový kód "OKTOBER15" a získajte 15% zľavu! Platí do 31.10.2024.

Podmienky ochrany osobných údajov

Obchodné podmienky
Základné informácie
Tieto obchodné podmienky sa vzťahujú na zmluvy uzatvorené na diaľku v e-shope
https://marybee.sk medzi predávajúcim a kupujúcim podľa Zákona č. 102/2014 Z. z. o
ochrane spotrebiteľa pri predaji tovaru alebo poskytovaní služieb na základe zmluvy uzavretej
na diaľku.
Predávajúcim je:
Paulownia.sk s. r. o., so sídlom Tekovská 15/25, 935 26 Starý Tekov, IČO 53585186, zapísaná v Obchodnom registri vedenom Okresným súdom Nitra, oddiel: Sro, vložka č. 53534/N e-mail objednavky@marybee.sk, telefónne číslo 0950 631 036, právnymi predpismi označovaná ako predávajúci.
Kupujúcim je spotrebiteľ, t.j. fyzická osoba, ktorá pri uzatváraní a plnení spotrebiteľskej
zmluvy nekoná v rámci predmetu svojej podnikateľskej činnosti zamestnania alebo povolania.
Nákup uskutočnený podnikateľským subjektom sa riadi podľa Obchodného zákonníka č.
513/1991 Zb.
Orgánom dozoru pre ochranu spotrebiteľa je Inšpektorát SOI pre Nitriansky kraj
Staničná 9, P. O. BOX 49A, 950 50 Nitra 1 a Regionálna veterinárna a potravinová správa
Nitra, Akademická 1A, 949 01 Nitra.
Objednávka a uzavretie zmluvy
Odoslanie vyplnenej objednávky kupujúcim sa považuje za návrh na uzavretie zmluvy
podľa Občianskeho zákonníka, na základe ponuky predávajúceho v e-shope. K uzavretiu
zmluvy dochádza potvrdením objednávky zo strany predávajúceho.
Ceny tovaru
Všetky ceny produktov v e-shope sú konečné, vrátane všetkých daní. Predávajúci nie
je platiteľom DPH. Cena produktu nezahŕňa náklady na doručenie. Tie sú uvedené na stránke
https://marybee.sk/doprava-platba a v nákupnom košíku ešte pred dokončením
objednávky, kde kupujúci vidí aj celkovú cenu objednávky vrátane nákladov na dodanie
tovaru.
Platba za tovar
Predávajúci akceptuje platbu za objednaný tovar spôsobmi, ktoré sú uvedené na
stránke https://marybee.sk/doprava-platba.
Súčasťou objednávky v e-shope je povinnosť kupujúceho zaplatiť cenu predávajúcemu
za objednaný tovar.
Dodanie tovaru
Ak nie je dodacia lehota uvedená pri produkte, platí, že predávajúci dodá kupujúcemu
tovar najneskôr do 30 dní. Informácie o spôsobe a lehotách dodania tovaru v praxi, sú
dostupné na stránke https://marybee.sk/doprava-platba, kde sú zároveň jasne uvedené
i špecifické lehoty dodania pre produkty MaryBloom a MaryHoney.
Tovar sa považuje za prevzatý kupujúcim okamihom, keď kupujúci alebo ním určená
tretia osoba (s výnimkou dopravcu) prevezme všetky časti objednaného tovaru, alebo ak sa a)
tovary objednané kupujúcim v jednej objednávke dodávajú oddelene, okamihom prevzatia
tovaru, ktorý bol dodaný ako posledný, b) dodáva tovar pozostávajúci z viacerých dielov alebo
kusov, okamihom prevzatia posledného dielu alebo posledného kusu, c) tovar dodáva
opakovane počas vymedzeného obdobia, okamihom prevzatia prvého dodaného tovaru.
Reklamačný poriadok
Predávajúci zodpovedá za vady, ktoré má tovar pri prevzatí kupujúcim. Pri použitých
veciach nezodpovedá za vady vzniknuté ich použitím alebo opotrebením. Pri veciach
predávaných za nižšiu cenu nezodpovedá za vadu, pre ktorú bola dojednaná nižšia cena. Ak
nejde o veci, ktoré sa rýchlo kazia, alebo o použité veci, zodpovedá predávajúci za vady, ktoré
sa vyskytnú po prevzatí veci v záručnej dobe (záruka).
Záručná doba je 36 mesiacov. Ak je na predávanej veci, jej obale alebo návode k nej
pripojenom vyznačená lehota na použitie, záručná doba neskončí pred uplynutím tejto lehoty.
Záručný list sa vystavuje na žiadosť kupujúceho. Na uplatnenie reklamácie postačuje
doklad o kúpe.
Ak má tovar vadu, ktorú možno odstrániť, má kupujúci právo, aby bola bezplatne, včas
a riadne odstránená. Predávajúci je povinný vadu bez zbytočného odkladu odstrániť.
Kupujúci by však nemal ďalej používať vec, na ktorej zistil vadu. Ak ide o chyby, ktoré
sa vyskytnú po kúpe, treba ich vytknúť bez zbytočného odkladu od zistenia chyby, najneskôr
do uplynutia záručnej doby. Po uplynutí záručnej doby právo na reklamáciu zanikne.
Kupujúci môže namiesto odstránenia vady požadovať výmenu veci, alebo ak sa vada
týka len súčasti veci, výmenu súčasti, ak tým predávajúcemu nevzniknú neprimerané náklady
vzhľadom na cenu tovaru alebo závažnosť vady. Predávajúci môže vždy namiesto odstránenia
vady vymeniť vadnú vec za bezvadnú, ak to kupujúcemu nespôsobí závažné ťažkosti. Ak ide o
vadu, ktorú nemožno odstrániť a ktorá bráni tomu, aby sa vec mohla riadne užívať ako vec bez
vady, má kupujúci právo na výmenu veci alebo má právo od zmluvy odstúpiť. Tie isté práva
prislúchajú kupujúcemu, ak ide síce o odstrániteľné vady, ak však kupujúci nemôže pre
opätovné vyskytnutie sa vady po oprave alebo pre väčší počet vád vec riadne užívať. Ak ide o
iné neodstrániteľné vady, má kupujúci právo na primeranú zľavu z ceny veci.
Práva zo zodpovednosti za vady sa uplatňujú u predávajúceho, na adrese predajne. Ak
je však v záručnom liste uvedený záručný servis, ktorý je v mieste predávajúceho alebo v
mieste pre kupujúceho bližšom, uplatní kupujúci právo na opravu v záručnom servise. Záručný
servis je povinný opravu vykonať v lehote najneskôr do 30 dní.
Ak dôjde k výmene, začne plynúť záručná doba znova od prevzatia novej veci. To isté
platí, ak dôjde k výmene súčiastky, na ktorú bola poskytnutá záruka.
Vybavením reklamácie sa rozumie ukončenie reklamačného konania odovzdaním
opraveného výrobku, výmenou výrobku, vrátením kúpnej ceny výrobku, vyplatením
primeranej zľavy z ceny výrobku, písomná výzva na prevzatie plnenia alebo jej odôvodnené
zamietnutie.
Pri uplatnení reklamácie predávajúci určí spôsob vybavenia reklamácie ihneď alebo v
zložitých prípadoch najneskôr do 3 pracovných dní odo dňa uplatnenia reklamácie, v
odôvodnených prípadoch, najmä ak sa vyžaduje zložité technické zhodnotenie stavu výrobku
alebo služby, najneskôr do 30 dní odo dňa uplatnenia reklamácie. Po určení spôsobu
vybavenia reklamácie sa reklamácia vybaví ihneď, v odôvodnených prípadoch možno
reklamáciu vybaviť aj neskôr; vybavenie reklamácie však nesmie trvať dlhšie ako 30 dní odo
dňa uplatnenia reklamácie. Po uplynutí lehoty na vybavenie reklamácie má kupujúci právo od
zmluvy odstúpiť alebo má právo na výmenu výrobku za nový výrobok.
Ak kupujúci uplatnil reklamáciu výrobku počas prvých 12 mesiacov od kúpy, môže
predávajúci vybaviť reklamáciu zamietnutím len na základe odborného posúdenia; bez ohľadu
na výsledok odborného posúdenia nebude od kupujúceho vyžadovať úhradu nákladov na
odborné posúdenie ani iné náklady súvisiace s odborným posúdením. Predávajúci je povinný
poskytnúť kupujúcemu kópiu odborného posúdenia odôvodňujúceho zamietnutie reklamácie
najneskôr do 14 dní odo dňa vybavenia reklamácie. Ak kupujúci reklamáciu výrobku uplatnil
po 12 mesiacoch od kúpy a predávajúci ju zamietol, predávajúci v doklade o vybavení
reklamácie uvedie, komu môže kupujúci zaslať výrobok na odborné posúdenie. Ak je výrobok
zaslaný na odborné posúdenie určenej osobe, náklady odborného posúdenia, ako aj všetky
ostatné s tým súvisiace účelne vynaložené náklady znáša predávajúci bez ohľadu na výsledok
odborného posúdenia. Ak kupujúci odborným posúdením preukáže zodpovednosť
predávajúceho za vadu, môže reklamáciu uplatniť znova; počas vykonávania odborného
posúdenia záručná doba neplynie. Predávajúci je povinný kupujúcemu uhradiť do 14 dní odo
dňa znova uplatnenia reklamácie všetky náklady vynaložené na odborné posúdenie, ako aj
všetky s tým súvisiace účelne vynaložené náklady. Znova uplatnenú reklamáciu nemožno
zamietnuť.
Predávajúci je povinný pri uplatnení reklamácie vydať kupujúcemu potvrdenie. Ak je
reklamácia uplatnená e-mailom, predávajúci je povinný potvrdenie o uplatnení reklamácie
doručiť kupujúcemu ihneď; ak nie je možné potvrdenie doručiť ihneď, musí sa doručiť bez
zbytočného odkladu, najneskôr však spolu s dokladom o vybavení reklamácie; potvrdenie o
uplatnení reklamácie sa nemusí doručovať, ak kupujúci má možnosť preukázať uplatnenie
reklamácie iným spôsobom.
Vrátenie tovaru – odstúpenie od zmluvy bez udania dôvodu
Kupujúci je oprávnený odstúpiť od zmluvy bez udania dôvodu do 14 dní odo dňa
prevzatia tovaru. Toto právo môže využiť len spotrebiteľ.
Tovar sa považuje za prevzatý kupujúcim okamihom, keď kupujúci alebo ním určená
tretia osoba s výnimkou dopravcu prevezme všetky časti objednaného tovaru, alebo ak sa a)
tovary objednané kupujúcim v jednej objednávke dodávajú oddelene, okamihom prevzatia
tovaru, ktorý bol dodaný ako posledný, b) dodáva tovar pozostávajúci z viacerých dielov alebo
kusov, okamihom prevzatia posledného dielu alebo posledného kusu, c) tovar dodáva
opakovane počas vymedzeného obdobia, okamihom prevzatia prvého dodaného tovaru.
Kupujúci môže odstúpiť od zmluvy, predmetom ktorej je dodanie tovaru, aj pred
začatím plynutia lehoty na odstúpenie od zmluvy.
Kupujúci nemôže odstúpiť od zmluvy, predmetom ktorej je:
• predaj tovaru zhotoveného podľa osobitných požiadaviek spotrebiteľa, tovaru
vyrobeného na mieru alebo tovaru určeného osobitne pre jedného spotrebiteľa,
• predaj tovaru, ktorý podlieha rýchlemu zníženiu akosti alebo skaze,
• predaj tovaru uzavretého v ochrannom obale, ktorý nie je vhodné vrátiť z dôvodu
ochrany zdravia alebo z hygienických dôvodov a ktorého ochranný obal bol po dodaní
porušený,
• predaj tovaru, ktorý môže byť vzhľadom na svoju povahu po dodaní neoddeliteľne
zmiešaný s iným tovarom.
Kupujúci môže uplatniť právo na odstúpenie zmluvy v písomnej podobe alebo na inom
trvalom nosiči (napr. e-mailom), prípadne odoslaním vyplneného formulára, ktorý je dostupný
na https://marybee.sk/formular-na-odstupenie-od-zmluvy.pdf .
Právo na odstúpenie od zmluvy je možné uplatniť odoslaním oznámenia o odstúpení od
zmluvy aj v posledný deň 14-dňovej lehoty.
Po doručení oznámenia o odstúpení od zmluvy predávajúci vráti najneskôr do 14 dní
kupujúcemu všetky platby, ktoré od neho prijal na základe zmluvy alebo v súvislosti s ňou,
vrátane nákladov na dopravu, dodanie a poštovné a iných nákladov a poplatkov. Predávajúci
vráti platbu rovnakým spôsobom, ako kupujúci použil pri svojej platbe. Kupujúci sa môže s
predávajúcim dohodnúť aj na inom spôsobe vrátenia platby.
Predávajúci nie je povinný uhradiť kupujúcemu dodatočné náklady, ak si kupujúci výslovne
zvolil iný spôsob doručenia, ako je najlacnejší bežný spôsob doručenia ponúkaný
predávajúcim. Dodatočnými nákladmi sa rozumie rozdiel medzi nákladmi na doručenie, ktoré
si zvolil kupujúci, a nákladmi na najlacnejší bežný spôsob doručenia ponúkaný predávajúcim.
Pri odstúpení od zmluvy predávajúci nie je povinný vrátiť kupujúcemu platby pred tým,
ako mu je tovar doručený alebo kým kupujúci nepreukáže zaslanie tovaru späť
predávajúcemu, ibaže predávajúci navrhne, že si tovar vyzdvihne osobne alebo
prostredníctvom ním poverenej osoby.
Kupujúci je povinný najneskôr do 14 dní odo dňa odstúpenia od zmluvy zaslať tovar späť
alebo ho odovzdať predávajúcemu alebo osobe poverenej predávajúcim na prevzatie tovaru.
Táto lehota sa považuje za zachovanú, ak bol tovar odovzdaný na prepravu najneskôr v
posledný deň lehoty.
Pri odstúpení od zmluvy znáša kupujúci iba náklady na vrátenie tovaru predávajúcemu
alebo osobe poverenej predávajúcim na prevzatie tovaru a aj náklady na vrátenie tovaru, ktorý
vzhľadom na jeho povahu nie je možné vrátiť prostredníctvom pošty.
Kupujúci zodpovedá za zníženie hodnoty tovaru, ktoré vzniklo v dôsledku takého
zaobchádzania s tovarom, ktoré je nad rámec zaobchádzania potrebného na zistenie vlastností
a funkčnosti tovaru.
Kupujúci má po doručení tovaru možnosť odskúšať jeho funkčnosť, nemôže však tovar
používať, ak odstupuje od zmluvy. Na účely zistenia povahy, charakteristík a funkčnosti tovaru
by mal spotrebiteľ s tovarom manipulovať a skontrolovať ho len takým spôsobom, akým by
mu to bolo umožnené v „kamennom“ obchode. Od kupujúceho sa vyžaduje, aby počas lehoty
na odstúpenie od zmluvy s tovarom manipuloval a kontroloval ho s náležitou starostlivosťou.
Alternatívne riešenie sporov
Nakupujúci – spotrebiteľ – má právo obrátiť sa na predávajúceho so žiadosťou o
nápravu (napríklad e-mailom), ak nie je spokojný so spôsobom, ktorým predávajúci vybavil
jeho reklamáciu alebo ak sa domnieva, že predávajúci porušil jeho spotrebiteľské práva. Ak
predávajúci odpovie na túto žiadosť zamietavo alebo na ňu neodpovie do 30 dní od jej
odoslania, spotrebiteľ má právo podať návrh na začatie alternatívneho riešenia sporu subjektu
alternatívneho riešenia sporov (ďalej len subjekt ARS) podľa zákona 391/2015 Z.z. ARS
subjektami sú orgány a oprávnené právnické osoby podľa §3 zákona 391/2015 Z.z. Zoznam
subjektov ARS je možné nájsť na stránke Ministerstva hospodárstva SR www.mhsr.sk. Návrh
môže spotrebiteľ podať spôsobom určeným podľa §12 Zákona 391/2015 Z.z.
Spotrebiteľ môže podať sťažnosť aj prostredníctvom platformy alternatívneho riešenia
sporov RSO, ktorá je dostupná online na
https://ec.europa.eu/consumers/odr/main/index.cfm.
Alternatívne riešenie sporov môže využiť len spotrebiteľ – fyzická osoba, ktorá pri
uzatváraní a plnení spotrebiteľskej zmluvy nekoná v rámci predmetu svojej podnikateľskej
činnosti, zamestnania alebo povolania. Alternatívne riešenie sporov sa týka len sporu medzi
spotrebiteľom a predávajúcim, vyplývajúceho zo spotrebiteľskej zmluvy alebo súvisiaceho so
spotrebiteľskou zmluvou. Alternatívne riešenie sporov sa týka len zmlúv uzatvorených na
diaľku. Alternatívne riešenie sporov sa netýka sporov, kde hodnota sporu neprevyšuje sumu
20 EUR. Subjekt ARS môže od spotrebiteľa požadovať úhradu poplatku za začatie
alternatívneho riešenia sporu maximálne do výšky 5 EUR s DPH.
Ochrana osobných údajov
Účelom spracovania osobných údajov je ich využitie na plnenie spotrebiteľskej zmluvy,
ktorú predávajúci uzatvára s kupujúcim vytvorením objednávky v tomto internetovom
obchode. Táto spotrebiteľská zmluva je zároveň právnym základom pre spracúvanie osobných
údajov kupujúceho. Poskytnutie osobných údajov kupujúceho je zmluvnou požiadavkou, ktorá
je potrebná na uzavretie zmluvy. Poskytnutie osobných údajov je podmienkou pre nákup v eshope predávajúceho. Ak kupujúci neposkytne všetky požadované osobné údaje
predávajúcemu, môže to mať za následok neuzavretie kúpnej zmluvy.
Predávajúci pri spracovaní osobných údajov postupuje v zmysle Zákona č. 18/2018 o
ochrane osobných údajov a spracúva iba osobné údaje nevyhnutné na uzavretie
spotrebiteľskej zmluvy.
Marketingový informačný systém predávajúceho je registrovaný v Evidencii
informačných systémov osobných údajov na Úrade pre ochranu osobných údajov.
Predávajúci spracúva bežné osobné údaje kupujúceho.
Osobné údaje kupujúceho sú v informačnom systéme predávajúceho uchovávané po
dobu 10 rokov.
Kupujúci má právo a možnosť aktualizovať osobné údaje v online režime na web
stránke internetového obchodu, v zákazníckej sekcii, po prihlásení, alebo inou formu (emailom, písomne).
Osobné údaje môžu byť pre účely plnenia spotrebiteľskej zmluvy poskytnuté tretím
stranám – doručovacím spoločnostiam (kuriérom) a spoločnosti, ktorá spracúva účtovné
doklady.
Osobné údaje kupujúceho sa nezverejňujú.
Predávajúci nevyužíva softvérové riešenie, ktoré spracúva osobné údaje v tretej
krajine.
Predávajúci môže spracúvať osobné údaje na marketingové účely (napríklad pre
odosielanie newslettra alebo e-mailov o novinkách, zľavách, akciách a pod.) aj bez
predchádzajúceho súhlasu kupujúceho. Pre tento účel predávajúci spracúva nevyhnutné
údaje, ktorými sú meno, priezvisko a e-mailová adresa kupujúceho. Ak kupujúci nesúhlasí so
spracovaním údajov na marketingové účely, svoj nesúhlas môže kupujúci kedykoľvek vyjadriť
napríklad odoslaním správy na e-mailovú adresu predávajúceho so žiadosťou o odhlásenie
z newslettra alebo kliknutím na link uvedený v e-mailovej správe. Osobné údaje využívané na
marketingové účely nebudú poskytnuté tretím stranám, taktiež nebudú zverejnené.
Osobné údaje môžu byť prenášané do tretích krajín s cieľom doručenia
marketingových informácií – do krajiny, ktorá zaručuje primeranú úroveň ochrany osobných
údajov.
Kupujúci má právo získať od predávajúceho potvrdenie o tom, aké osobné údaje
kupujúceho sa spracúvajú v e-shope predávajúceho. Kupujúci má právo získať prístup
k takýmto údajom a tiež informácie na aký účel sa spracúvajú, aké kategórie údajov sa
spracúvajú, komu sa osobné údaje poskytujú, ako dlho sa osobné údaje uchovávajú, či existuje
automatizované individuálne rozhodovanie vrátane profilovania.
Prvé poskytnutie vyššie uvedených osobných údajov kupujúcemu je bezplatné.
Opakované poskytnutie osobných údajov, o ktoré kupujúci požiada, bude spoplatnené ako
administratívny poplatok vo výške 5€.
Kupujúci môže od predávajúceho požadovať opravu alebo doplnenie neúplných
osobných údajov, ktoré sa týkajú kupujúceho. Kupujúci môže žiadať vymazanie jeho osobných
údajov alebo obmedzenia spracovania týchto údajov. Kupujúci môže aj namietať spracúvanie
osobných údajov.
Spracúvanie osobných údajov kupujúce je nevyhnutné aj na účely archivácie (pre
splnenie povinnosti predávajúceho na základe právnych predpisov SR, napríklad uchovávanie
účtovných dokladov po dobu 10 rokov). Ak bude kupujúci žiadať o vymazanie osobných
údajov, ktoré sa spracúvajú v súvislosti s kúpnou zmluvou, jeho žiadosť môže byť zamietnutá.
Kupujúci má právo, aby predávajúci obmedzil spracúvanie jeho osobných údajov, ak
kupujúci namieta správnosť osobných údajov, a to počas obdobia umožňujúceho
predávajúcemu overiť správnosť osobných údajov.
Kupujúci má právo získať osobné údaje, ktoré sa ho týkajú a ktoré poskytol
predávajúcemu, v štruktúrovanom, bežne používanom a strojovo čitateľnom formáte.
Kupujúci má právo preniesť tieto osobné údaje inému prevádzkovateľovi, ak je to technicky
možné.
Kupujúci má právo namietať, ak sa jeho osobné údaje spracúvajú na účely priameho
marketingu. Rovnako môže namietať, ak sa jeho osobné údaje spracúvajú na účely
oprávneného záujmu predávajúceho.
Kupujúci pri podozrení, že jeho osobné údaje sa neoprávnene spracúvajú, môže podať
Úradu na ochranu osobných údajov návrh na začatie konania o ochrane osobných údajov.
Vyššie uvedené informácie o ochrane osobných údajov sa týkajú aj predzmluvných
vzťahov (t.j. registrácia v e-shope za účelom budúceho nákupu alebo napríklad vyžiadanie
dopytu, cenovej ponuky či informácií o tovare a službách predávajúceho).
S cieľom zabezpečiť riadne fungovanie internetového obchodu môže predávajúci
ukladať na zariadení kupujúceho malé dátové súbory – cookies, vďaka ktorým si internetový
obchod môže na určitý čas uchovávať údaje o činnosti a nastaveniach (napr. prihlasovacie
meno, jazyk, veľkosť písma a pod.). Internetový obchod predávajúceho používa súbory cookies
na zapamätanie si používateľských nastavení kupujúceho a pre nevyhnutnú funkcionalitu
internetového obchodu, prípadne na marketingové účely. Kupujúci môže všetky súbor cookies
uložené v jeho zariadení vymazať a prípadne internetový prehliadač vo svojom zariadení
nastaviť tak, aby znemožnil ich ukladanie. V takom prípade bude kupujúci pri opakovanej
návšteve internetového obchodu pravdepodobne musieť manuálne upravovať niektoré
nastavenia a niektoré služby alebo funkcie internetového obchodu nemusia byť funkčné.

Affiliate program